pervane anne

13 Nisan 2017 Perşembe

El yapımı tutkaldan pinyata




Kızımın doğum günü için yaptığım elma şeklindeki pinyatamızı el yapımı tutkal ve tam yuvarlak olsun diye punch balonla yaptım.Hani şu lastiği olan kalın balonlardan.


Çokça gazete kağıdını Zeynep'in önüne koydum onları bir güzel kesti.
Sonra 2 ölçü su 1 ölçü un olarak başladığım el yapımı tutkala ya olmazsa endişesiyle solventsiz tutkalda ekledim. Ölçüye böyle başladım ancak biraz ondan biraz bundan eklerken ölçü epeyce değişti. Kıvam boza kıvamında olacak.Ben de ilk defa yaptığım için biraz acemilik çektim.


Gazete kağıtlarını tutkala batırıp sonra fazlasını elinizle sıyırıp yapıştırıyorsunuz. Her katın kuruması beklenerek bir kaç kat uygulamak gerekiyor. Ben iki kat yaptım ancak ikinci katı epey üst üste yapıştırdım.
İlk katı fazla üst üste yapıştırmadığım için kurudukça arada açılmalar oldu.Problem olmadı diğer katda bolca sürüp telafi ettim ama siz yaparken olabildikçe üst üste bindirerek yapıştırın.
Kurutma kısmını ince bir sopayı kalorifer peteğine takarak kaloriferin önünde yaptım. Balon ısındıkça dışarı taşma yapabiliyor. Bağladığım yerden dikkatlice çözerek hafifçe havasını indirip  balonu sakinleştirdim :)



Balonun altına fotoğraftaki gibi küçük bir kap kullanırsanız daha rahat çalışırsınız.

Bir de küçük bir hatırlatma .Tutkalı az yapın veya artanı buzdolabına koyun. Çünkü sürdüğüm katın kurumasını beklerken tekrar kullanmak üzere kapalı bir kaba koyduğum tutkal (bir gece bekledi) fena şekilde bozulmuştu.Koku dayanılmazdı.Derhal atıp yenisini yapmak zorunda kaldım.Acemilik işte :)




Her şey bitip gazete tamamen kuruyunca balonu patlatıp çıkardım. Dört tarafından maket bıçağıyla  küçük küçük delikler açıp çamaşır ipi geçirdim. 
Krapon kağıdını katını hiç açmadan 4 er parmak kestim. Sonrada kestiğim parçalara püskül gibi olması için ince ince kestim.

En alttan başlayarak tutkalla döne döne yapıştırdım.

Pinyatanın içini doldurduktan sonra da üstteki boşluğa biraz krapon buruşturup kapadım.
Elmanın sapını biraz eva kıvırıp sıcak silikonla yapıştırarak elde ettim .Kahverengi kraponla kapladım.
Yeşil simli evadan da yaprakları yapıp yapıştırdım.
Evvelallah gerçek gibi kocaman bir elmamız oldu :)
Epeyce sağlam oldu.Ya kırılmazsa diye korktum ama kırıldı :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder