pervane anne

8 Ocak 2017 Pazar

Karbonat Sirke Deneylerimiz


 Heyecanla balona huniyle karbonat doldurdu . İçine sirke koyduğumuz soda şişesine balonu taktık.


Sonrası hayret sonrası açık kalan bir ağız :)
Anlayacağı ölçüde tepkimeyi anlatmaya çalıştım da tabi o haliyle işin eğlence kısmında...


Aslında düşüncem basit bir yanardağ yapıp bu deneyi öyle yapmaktı. Üşenince bu kadarı oldu.


Olsun gene de bu da keyifli oldu karbonat ve sirkemiz bitene kadar köpürttük.


Önce parmağının ucuyla değdi sonra eller girdi


Burda da boyalardan kararmış ellerden akan köpüklü sular ...


Ben karbonatı döktüm o keyiflendi.
Akşam babası gelince ; anneeeee evde sirke var mıııı?
Yok kalmadı kızıııım :)
Babasına da çok göstermek istemiş. Bir daha ki sefere artık kuzum.


Bir kağıda değişik değişik çıkartmalar yapıştırdım kendi ismini ve başka isimleri yazdım.
Boya kattığım suyun içinde kavanozla neler varmış buldu.



Boyalar ortaya çıkmışken bunu da aradan çıkarıverdik.


Sıkılınca da kalemle devam ettik .Kendi isimlerini bulup işaretledi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder