pervane anne

6 Ocak 2014 Pazartesi

Ne gerekli ne değil

Bir anne olarak yaşadıklarımı gözeterek annelere ve anne adaylarına yol gösterici olur düşüncesiyle deneyimlerimi paylaşmak istiyorum;

Hastane çantasından neler olmalı;

Anne için;

  • 2 veya 3 takım gecelik 

Kesinlikle önden düğmeli veya lohusalar için olanlardan ve mevsim ne olursa olsun kısa kollu olmalı ben uzun kolluları hiç kullanamadım çünkü katateri  koluma takmışlardı.

  • 2-3 tane emzirme atleti (çok terlendiği için gerekli oluyor.)
  • Bolca iç çamaşırı
  • Hijyenik gece pedleri
  • Diş fırçası,diş macunu,sabun
  • Fotoğraf makinesi 
  • Terlik
Önü kapalı yumuşak bir terlik kullandım.Ayaklarınız çok şiştiği için normal bir terlik giyemezsiniz.
  • 1-2 çift kısa çorap şişlikten ötürü uzun çorap giyilemiyor.
  • Avent göğüs kalkanı












Yaralarda kıyafetle teması kestiği için çok çok rahatlatıyor.Benim hayatımı kurtardı.İlk zamanlar süt çok geldiği için ben içinde biriken sütleri de kullanmıştım .Çok bekletmemek şartıyla tabi.
  • Lansinoh krem
Göğüs yaralarım çok fazlaydı ve çok faydasını gördüm.Ayrıca da emzirmeden önce göğsü yıkamak gerekmiyor.
  • Göğüs ucu aplikatörü

Bulundurlabilir.Medela'nınkini öneririm hem yumuşak hem de yarım ay şeklinde yaparak teması artırmaya çalışmışlar.
Çok da tavsiye etmiyorum anne bebek temasını kesiyor göğüs tam uyarılmadığı için süt oluşumunu da olumsuz etkiliyor ancak çok  gerekirse denenebilir.İnsan çözümsüz kalınca her şeyi deniyor.
Benim kızım hiç bir modeli hiç bir şekilde kabul etmemişti. 
  • Göğüs pedi

Aslında markası çok da önemli değil.Ben Lansınoh'u çok ince olduğu için tercih etmiştim. Göğüs hava almadığı için çok önermiyorum.Hele de benim gibi çok yaraları olan bir anneyseniz muhtemelen hiç kullanamayacaksınız.Ben yaralarım hafifleyince sadece dışarı çıkarken akan süt kıyafetime çıkmasın diye kullanmıştım.Evde kullanmayı tercih etmedim.
  • Göğüs pompası
    Medela'nın elektrikli pilli mini modelini kullandım.Başlarda iyi gibiydi ama sonraları çekiş gücü düştü çok da tavsiye etmem.
  • Humana Still -Tee
Kesinlikle çok faydasını gördüm hem sıcak hem oda ısısında tüketilebilir.
  • Malt içeceği
Biraz kilo aldırır ama süt için çok faydasını gördüm.Ben vita malt içtim ama tabiki diğer malt içecekler de olur.
  • Süt saklama poşeti hastane için ideal.
    Sonrası için ise Avent süt saklama kabı sağdığınız sütün muhafazası için ideal..Hala yemeklerini saklamak için  kullanıyorum.
  • Lohusa Tacı
Olmazsa olmaz aman unutmayın :)
  • Bir doğum fotoğrafçısıyla kesinlikle anlaşın derim.Hastanelerin anlaşmalı fotoğrafçıları da oluyor.

Bebek için;

  • Yeni doğan seti
Çok parçalı ve organik olandan almıştım.Doğrusu pişman oldum şimdiki aklım olsa daha az parçalı cicili bicili bişeyler alırdım.
  • Uni Baby veya baby & me Islak mendil


İkisinden de çok memnunum hala bebeğim için kullanıyorum.
  • Kendinden eldivenli ayaklı tulum
  • En küçük boy bebek bezi 
  • Penye bere,eldiven,patik, çorap
  • Penye battaniye 
  • Pişik kremi Sudo Crem
İlk günden beri kullanıyorum ve çok memnunum.
  • Şampuan (Hastane için gerekli değil ama sonrası için yazmak istedim)
Bioderma ABC derm kullandım 1,5 yaşına kadar bitmedi  :)

  • Ağız bezi
Eminönünden mermer şahi bez alıp kesip kenarlarını çevirdik.Hazır aldıklarım hiç kullanışlı olmadı.

  • Emzik 
Benim kızım hiç almadı.Ama gerekebilir diye 1-2 tane bulundurmuştum.

  • Biberon 
Umarım kullanmak gerekmez ama benim gibi sezeryan doğumsa süt geç geliyor mama vermek gerekiyor ki hiç istemediğim bir durum .Gene de bulundurmakta fayda var.

  • Banyo Süngeri (Hastane için gerekli değil ama sonrası için tavsiye )
Dünya para verip doğal sünger aldım iki günde parçalandı mother care de satılan bu ikili süngerden inanılmaz memnun kaldım kesinlikle tavsiye ediyorum.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder