pervane anne

19 Aralık 2014 Cuma

Çocuğumuza Göre Ev Düzeni ve El Yapımı Robotumuz


Dolabımızın kolunda asılı olan robotumuzu haftalar önce okulda yapmıştık.


İçindeki renkli krapon kağıtlarını kendisi parçaladı.Kol ve bacaklar hazırdı.
Robotun yüzünü kendi elleriyle çizdi.


Bu da dolabı.Süslerini o daha doğmadan yapıştırmıştım.Bebekken öyle çok konuştuk ki bunlarla.
Günaydııın bebek taşıyan leylek, günaydııın şapkalı ayı diye hepsiyle her uyandığında selamlaşıyorduk.

Yandaki boy cetveli ise çok işe yarıyor.Mutlaka her evde asılı olmalı.Bizimkinin sütünü bitirip boy cetveline koştuğu çok oluyor.Anne baaak uzamışıım :)

Aynayı ise yeni astık.Evde aynalar var ama hiç biri Zeynep'e göre değil.
Haliyle kendini bütün olarak hiç göremiyordu.
İkea'dan bu aynayı aldım.
Bir kere çok güvenli çünkü çocuğunuzun güvenliği için darbelere dayanıklı yumuşak plastikten yapılmış.Tam benim gibi evhamlı annelere göre.Ya yapışkanından kurtulur da düşer kırılırsa derdi yok.

Banyodaki aynamız da çok yukarıdaydı tabureyle bile kendini göremiyordu. Göz hizasına gelecek şekilde gene ikea'dan bu aynalardan birini yapıştırdım.Çok mutlu oldu.

Çok önceleri gene ikea'dan aldığım bu sandalyeler ve masa da çok kullanışlı oldu.
Bir çok aktivitemizi bu masada yapıyoruz.Ama en güzeli sandalyeler.Çünkü çocuk oturduğunda ayakları yere basıyor.Ayaklarınızın  hep havada olarak oturmak zorunda kaldığınızı bir düşünün ,çok sevimsiz olurdu.

Dışarıdan geldiğinde ayakkabılarını zevkle ayakkabılığa koyuyordu ama montlar bereler hep yerlerdeydi.
Gittim duvara yapıştırılabilen çoklu askılıktan aldım, boy hizasında yapıştırdım.Hem çok mutlu oldu hem de artık tam bir sorumluluk sahibi olarak her dışarıdan geldiğinde kıyafetler askılığa asılıyor.

Bunlar hem çok küçük hem de bir o kadar büyük şeyler. Bir kere ona önem verdiğinizi gösteriyorsunuz.O na özel onun için bir şeyler yapıyorsunuz.Kendine daha bir güveni oluyor.Bu tür küçük görevlerle de sorumluluklarının farkına varmaya başlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder